Nazad na početnu

Sedamnaesta nedelja trudnoće

Sedamnaesta nedelja trudnoće – U ovoj nedelji trudnoće se menja vaš centar za ravnotežu. Da biste izbegli bolove u leđima i nepotrebno naprezanje mišića, pomoći će vam održavanje pravilnog položaja tela.

Vaša beba

17 nedelja trudnoceOvo je period kada vaša beba brzo raste. U narednih nekoliko nedelja ona će udvostručiti svoju težinu i dosta porasti. Ona je sada teška oko 150 grama, dugačka oko 13 cm, i otprilike je veličine vašeg dlana. Bebina telesna masnoća počinje da se formira, i nastaviće da se akumulira do kraja trudnoće. Njeno srce sada reguliše mozak, nema više nasumičnih otkucaja, i sada ima oko 140 do 150 otkucaja u minuti, što je oko dva puta brže nego vaše.

A pošto se vežbom sve usavršava, vaša beba sada izoštrava svoje veština sisanja i gutanja u pripremi za dojenje. U stvari, većina refleksa za preživljavanje koje će vaša beba imati na rođenju se sada usavršavaju u materici.

Bebine oči su i dalje zatvorene, ali obrve i trepavice postaju gušće. Počinje i proces okoštavanja, meke hrskavice se sada pretvaraju u kosti. Pupčana vrpca je sada deblja i čvršća, a počinju da se razvijaju i znojne žlezde.

Trudnoća u 17. nedelji – Vaše telo

Kako vaš stomak raste, pomera se težište, pa ste nestabilniji nego pre. Pokušajte da izbegavate situacije u kojima je visok rizik od padanja. Nosite cipele sa niskom potpeticom kako biste smanjili rizik od saplitanja. Povrede u predelu abdomena mogu biti opasne po vas i vašu bebu. Takođe vodite računa da se vežete kada ste u autu, donji deo stavite preko kuka, ispod stomaka, a gornji između grudi.

Možda ćete primetiti da vam oči postaju suvlje. Korišćenje takozvanih veštačkih suza vam može pomoći. Ako vam kontakta sočiva postanu neudobna, pokuštajte da ih nostite u kraćim vremenskim periodima. Ako vam i dalje bude nelagodno, pređite na naočare do porođaja.

Možda ćete primetiti da su vam vene na nogama postale vidljivije i da vas noge bole nakon dugog stajanja. Ako vam ovo nije prva trudnoća, gojazni ste ili ste imali takve slučajeve u porodici, možete imati veću sklonost proširenim venama. Pojedine žene će morati da nose kompresivne čarape da potpomognu cirkulaciju u nogama. Kada ležite trudite se da vam noge budu izdignute i sednite kad god možete.

Saveti za 14. nedelju trudnoće

Ako ste duže vreme sedeli, trudite se da ne ustajete previše naglo. Pri naglom ustajanju iz ležećeg položaja dolazi do pada krvnog pritiska, što može izazvati nesvesticu. Postepeno se podižite kako bi svom organizmu dali vremena da se prilagodi.

Takođe, pripazite na higijenu ukoliko ste skloni osipima. Oblast prepona, ispod dojki i pazuha trpeće efekte trenja i toplote. Tuširajte se koliko god je često potrebno i često menjajte donji veš. Pamuk je uvek preporučljiv jer omogućava koži da diše i ima bolju moć upijanja.

Unosite dovoljnu količinu tečnosti. Vama i vašoj bebi je potrebno minimalno osam čaša vode na dan.

Pogledajte još