Back to homepage

Beba u trideset prvoj nedelji

Razumevanje uzroka i posledice

Možda mislite da je igra u kojoj vaša beba baca igračku na pod – a potom vi morate da je pokupite za nju – duboko iritantna. Ali, kroz ovakvo igranje ona počinje da razume značenje uzroka (bacanje igračke) i posledice (igračka udara u pod). Razumevanjem uzroka i posledice, vaša beba će poćeti da razume da postoje neki predvidljivi odgovori za njene postupke – na primer, ako vam se nasmeje, vi ćete se nasmejati natrag. Zahvaljujući tim predvidljivim odgovorima ona potom može naučiti kakvo ponašanje će dovesti do toga da dobije šta želi.

Bolje pamćenje kod bebe

Kako vaša beba raste, njena memorija će se poboljšati, što će joj omogućiti da razvije sposobnosti da se priseti prethodnog iskustva u kratkom vremenskom periodu nakon tog događaja. Uz pomoć razvijenije memorije sećanja, vaše dete će postati mnogo odlučnije po pitanju toga šta želi. Ne samo da će moći da zapamti sve svoje igračke i čemu konkretno one služe, već će takođe biti u mogućnosti da oponaša postupke koje je videla ranije. U ovom dobu, vaša beba može da predvidi budućnost oslanjajući se na pamćenje onoga što joj se dogodilo u prošlosti.

Igračke sa dugmićima i vratancima

Ove nedelje vaša beba će dobiti veliko zadovoljstvo igrajući se sa igračakama koje imaju dugmiće za pritiskanje, koje proizvode buku ili imaju vratanca koja mogu da se otvore i zatvore (na primer, igračke u vidu pajaca koji iskače iz kutije su veoma popularne). Ovakve vrste igračaka će podstaći igru ponavljanja kod vaše bebe (neverovatno je koliko često vaša beba može biti iznenađena iskakanjem pajaca iz kutije) zajedno sa daljim razvijanjem finih motoričkih veština.

Možda još neće biti spremna za igračke sa dugmićima koje zahtevaju uključivanje i isključivanje, ali prekidači će biti pun pogodak. A ako izaberete igračke koje ispuštaju zvuk, probajte da izaberete one koje sadrže prekidač za volumen – to će sigurno spasiti vaše živce!

Pogledajte još

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments