Nazad na početnu

Beba u drugoj nedelji

Beba u drugoj nedelji

Da li su se stvari malo slegle od kad ste se vi i vaša beba smestili u vaš dom? Da li osećate pomak kada je u pitanju vaša svakodnevna rutina ili je sve i dalje samo veliki kovitlac događaja za vas?

Nemojte previše brinuti o tome šta treba da radite kako biste se pripremili za formiranje dugoročnih navika sa vašom bebom. Još je prerano da biste očekivali predvidivo ponašanje od vaše bebe, ili vas samih. Evo nekih korisnih saveta za drugu nedelju sa vašim novorođenčetom.

Setite se šta je važno

Sada, fokus i dalje mora biti na vama i vašoj bebi – ipak, vaša beba i vi se još uvek upoznajete. Ovo može potrajati nedeljama, a za neke roditelje, čak i mesecima. Ako je vaša beba rođena prevremeno, ako je bolesna ili joj je potrebna posebna nega, faza prilagođavanja može potrajati i duže.

Usredsredite se na ono što je zaista bitno. Za vas to je hrana, odmaranje, spavanje i održavanje higijene. Za vašu bebu to će biti hrana, odmor i nežna interakcija sa njom. Zaista, sve ostalo je samo bonus.

Šta možete očekivati u 2. nedelji

Vaše krvarenje trebalo bi da se malo smanji ove nedelje, ali i dalje očekujte da će vam trebati ulošci. Izbegavajte korišćenje tampona zbog rizika od infekcije. Veliki gubitak krvi u prvoj nedelji ne znači nužno i manju količinu krvi u narednim nedeljama.

Da li se osećate kao da ste gladni? Ako provodite vreme pored frižidera ceo dan, posmatrajte ovo kao potrebu za unosom dodatnih kalorija koje su vam neophodne zbog laktacije.

Većina žena ima potrebu za slatkišima dok doji. Pokušajte da izbegnete poslastice koje su natovarene šećerom i mastima i umesto toga odlučite se za (zdrav) jogurt, voće i kvalitetne žitarice.

Saveti za vas

Emocije koje osećate zbog rođenja vaše nove bebe mogu varirati od osećanja nesigurnosti, pa sve do čiste ushićenosti. U zavisnosti od sata u danu možete biti na devetom nebu ili se možete osećati veoma osetljivo i plačljivo. Ovo je potpuno normalno za vašu drugu nedelju sa novorođenčetom. Ne postoji jedan univerzalan način na koji se sve majke u drugoj nedelji osećaju.

Evo nekih saveta kako da pregurate drugu nedelju:

  • Pustite da stvari idu svojim tokom i neka vas vaša beba “vodi”.
  • Neka vaše potrebe budu prioritet. Ako se borite za to da pronađete vreme da se istuširate i presvučete svakog dana, pitajte vašeg partnera da pripazi na bebu.
  • Ako ste imali carski rez, izbegavajte podizanje većih tereta ili neke iscrupljujuće vežbe otprilike do šeste nedelje posle porođaja.
  • Ako ste imali epiziotomiju ili imate šavove, možda ćete osetiti zatezanje dok vam rana zarasta.
  • Jedite kad možete. Pripremite hranu za užinu i napravite sendviče koji mogu lako da se pojedu. Banane i voće su odličan izvor hranljivih materija i mogu se jesti jednom rukom.
  • Pijte dosta vode. Ovo će vam pomoći u proizvodnji mleka i pomoćiće da izbegnete konstipaciju.
  • Izbegavajte da izlazite previše. Neka vam cilj bude da ostanete kod kuće i vodite miran život nekoliko sedmica.
  • Ako ljudi žele da vas vide onda im recite da vas posete. Ali, ipak postavite neke granice kada je u pitanju vreme poseta.

Saveti za vašu bebu

  • Patrljak, ili ranica koja je ostala od pupčane vrpce trebalo bi uskoro da otpadne. Zato nemojte biti zabrinuti ako pronađete osušen patrljak pupčane vrpce na bebinoj peleni.
  • Vaša beba može izgledati malo žućkasto. Ovo je potpuno normalno. Ishrana će pomoći da joj se telo vremenom oslobodi od žuči, što je i razlog zašto je njihova koža obojena u žuto.
  • Potreba za unošenjem mnogo mleka je normalna u ovoj fazi i uzrastu. Ako dojite vašu bebu, može želeti da konzumira mleko iz jedne dojke, ali ako u njoj nema više mleka a beba je još gladna, ponudite joj drugu dojku.
  • Oko druge nedelje, većina beba je blizu tome da povrati svoju težinu sa rođenja. Ali, to zavisi od načina na koji su se rodile i od toga kako se hrane.
  • Koristite pelene za jednokratnu upotrebu. Čak i ako ste savesni protivnik ovoga, pauzirajte sa vašim filozofijama bar na mesec ili dva. Na ovaj način možete produktivnije provesti vaše vreme i postići više stvari u toku dana.
  • Da li vaša beba spava glasno? Možda možete da je čujete kako uzdiše ili stenje, isteže se i cvili iako i dalje spava. Proverite da li je vaša beba zaista budna pre nego što je uzmete iz kreveca.
  • Postavite bebin krevetac ili kolevku pored vašeg kreveta. Ovo je najsigurnije mesto gde vaša beba može spavati.

Šta čini stvari lakšim u drugoj nedelji?

  • Dnevni odmor. Probajte da odvojite nekoliko sati posle ručka da odmorite i odspavate ako možete. Čak i samo ležanje može napraviti veliku razliku kada su u pitanju vaši nivoi energije u večernjim časovima.
  • Ukoliko imate stariju decu, provedite vaše vreme i sa njima ako ste u mogućnosti. Poslednjih nekoliko nedelja razumljivo su bile usmerene na vašu novu bebu, ali pokušajte da izdvojite malo vremena i za njih.
  • Izbegavajte pripremu komplikovanih porodičnih obroka. Neka budu jednostavni, ali hranljivi. Ovo nije vreme za pravljenje gurmanskih večera.
  • Ne fokusirajte se previše na to šta sve možete da postignete u jednom danu. Ono što ne možete da postignete u tom momentu, ostavite za kasnije, ili se prosto nemojte previše opterećivati kada je u pitanju obavljanje nekih teških poslova.
  • Odlučite šta je zaista važno kada su u pitanju kućni poslovi. Ovo može biti čišćenje kuhinje ili kupatila, sveže opran veš ili očišćeni podovi. Štagod da je u pitanju, težite ka obavljanju konkretno tih poslova i posmatrajte sve ostalo kao bonus.

Još nekoliko saveta za drugu nedelju

  • Ne izolujte se previše od drugih ljudi. Porodica i prijatelji će želeti da znaju da li ste dobro. Kratke poruke ili pozivi će vam pomoći da održite svoje odnose sa njima.
  • Ako to još niste uradili, a posedujete automobil, pobrinite se da je sedište za vašu bebu pravilno podešeno i sigurno. Uvek pratite preporuke proizvođača vašeg automobila kada su ovakve stvari u pitanju.
  • Ako ste u mogućnosti, zakažite masažu ili neki drugi tretman koji vam lično najviše prija ili vas opušta. U ovim danima, briga o sebi je od vitalnog značaja.

Pogledajte još