Nazad na početnu

Beba u trećoj nedelji

Kako dolazite do treće nedelje, počećete da primećujete pojavljivanje blagog, nešto ustaljenijeg ritma kod vas i vaše bebe.

Kada se osvrnete unazad na prvih nekoliko nedelja sa vašom bebom, sve vam se može činiti kao jedan veliki kovitlac događaja. Gde je proletelo svo to vreme? Noć i dan kao da su se spojili u jednu celinu, sa i dalje prisutnim dojenjem noću za vreme ovih prvih, ranih dana koje provodite s vašim novorođenčetom. Ali pored toga što vreme brzo prolazi, mnoge majke uspeju da pronađu nekoliko mirnih sati koje provedu nasamo u tišini sa svojom bebom, a koje ne dele ni sa kim drugim.

Šta možete očekivati od vašeg tela i bebe u trećoj nedelji?

Ove nedelje možete očekivati malo više predvidljivosti svakog dana, nešto iscrpljenosti, još osećaja gladi i olakšanje što ste vi i vaša beba dobro. Za mnoge mame može biti malo kašnjenja kada je u pitanju prihvatanje da je sve prošlo dobro u toku porođaja. Ali, ovo je samo ljudska priroda. Biološki smo programirani da se usredsredimo na prioritete i ono što će povećati naše šanse za preživljavanjem.

Razmišljanje o vašem porođaju je normalno, ali ne ako to postane vaša glavna preokupacija. Popričajte sa vašim lekarom ili medicinskom sestrom ako ste zabrinuti zbog ovoga.

Treća nedelja: saveti za vas

  • Ove nedelje ćete konačno prihvatiti realnost da imate novorođenu bebu. Inicijalni šok polako opada, a pred vama je i dug put roditeljstva. Udahnite duboko nekoliko puta ako je to potrebno i podsetite sebe da je ono na šta sada treba da se fokusirate upravo ovaj momenat u kome se trenutno nalazite.
  • Pokušajte da živite u “trenutku” u trećoj nedelji. Kada sedite i hranite vašu bebu nemojte misliti o onome šta bi ste mogli ili trebali da uradite. Ove rane nedelje će brzo proći, tako da gledajte da ih iskoristite najviše što možete.
  • Vaše raspoloženje može biti nešto stabilnije ove nedelje, ali nemojte očajavati ako i dalje osećate oscilacije po ovom pitanju. Hormoni dojenja i nedostatak sna igraju veliku ulogu u ovome.
  • Idite u krevet ranije ako ste umorni. Nije bitno ako je to pre osam sati uveče – ako ste već tad umorni, onda je vašem telu potreban san. Odlazak u krevet rano je jako bitan ako ustajete u toku noći da dojite.
  • Postarajte se da radite vežbe za jačanje mišića donje karlice. Probajte da ustalite broj ponavljanja i učestalost rađenja ovih vežbi.
  • Nemojte padati u očaj ako je jedina odeća u koju trenutno možete da uđete vaša trudnička odeća. Povratak na vašu staru težinu koju ste imali pre trudnoće može potrajati do 12 meseci ili više. Zato je bitno da budete strpljivi i ljubazni prema sebi.

Treća nedelja: saveti za vašu bebu

  • Dnevno kupanje vaše bebe nije neophodno, ali će učiniti da se vaša beba oseća bolje i udobnije. Nađite vreme za ovo i nemojte žuriti. Kupanje je divan način da se emotivno povežete sa svojom bebom.
  • Podstaknite i vašeg partnera da kupa bebu. Ovo može biti prilika za vašeg partnera i bebu da provedu neko vreme nasamo.
  • Da li primećujete da vreme kada vaša beba želi da se hrani postaje malo više predvidljivo i manje konstantno? U trećoj nedelji često se formira bolja rutina oko ishrane i spavanja. Ali, nekoliko povezanih obroka u kasno popodne i uveče je normalno.
  • Da li vaša beba postaje sve budnija i opreznija? Bebama treba neko vreme da se oporave od porođaja. Do treće nedelje često postoje promene u budnosti.
  • Počnite da tražite znake da li se vaša beba fokusira na vaše lice i da li reaguje na vaš glas. Vrlo uskoro,vaša beba počeće da reaguje smejanjem na ono što pričate.
  • Plač vaše bebe može da se menja. Možete primetiti suptilne promene u visini tona i jačini njihovog plača, a u zavisnosti od toga ćete naučiti šta im je tačno potrebno.
  • Vaša beba će se sve više istezati i delovaće duže nego ranije.
  • Pobrinite se da vaša beba leži neko vreme na stomaku svakog dana dok je budna.
  • Ako imate stariju decu, pustite da ona drže bebu, naravno, uz vaš nadzor.

Šta olakšava stvari u trećoj nedelji?

  • Pokušajte da uspostavite dnevnu rutinu koja je najbolja za sve vas. Ako se osećate kao da je vaš život haotičan, ovo će prouzrokovati anksioznost. Neka vrsta organizacije vezana za svaki vaš dan može vam pomoći.
  • Prbajte da koristite svaki kućni uređaj koji bi vam uštedeo na dodatnom radu po kući. Nema poente da posedujete mnogo tehnike ako je ne koristite. Mikseri, blenderi, mikrotalasne pećnice i spora kuvala – svi ovi uređaji su napravljeni sa namerom da učine naš život lakšim.
  • Udvostručite količine večernjih obroka koje pripremate i zamrznite ostatak. Biće vam drago što ste to učinili.
  • Nemojte započinjati nove projekte. Ovo nije vreme za preuzimanje više obaveza nego što je to neophodno.

Još saveta za treću nedelju

  • Ako niste promenili posteljinu na vašem krevetu od kad ste došli kući, ovo je prava nedelja za to. Zadovoljstvo koje budete osetili kada budete skinuli staru posteljinu i stavili novu biće vredno truda.
  • Organizujte sve što vam treba kako biste mogli brzo i efikasno da promenite pelene. Postavite noćnu lampu niske voltaže koja je noću prijatna za oči.
  • Izbegavajte iskušenje da spavate sa vašom bebom. Koliko god ste umorni, pobrinite se prvo za to da smestite vašu bebu u njen krevetac ili zasebnu kolevku pored svog kreveta.
  • Pitajte vašeg partnera da se brine od bebi kako biste vi mogli da odspavate. Možete se smenjivati u ovome.
  • Napravite listu stvari koje želite da obavite do kraja nedelje. Budite realni povodom onoga što možete da uradite i ne ciljajte previše visoko.
  • Organizujte jedan zabavan dan sa vašim novim malim prijateljem i drugom decom, ukoliko ih imate. Možete otići u obližnji park posle doručka, ili nakon što se probudite iz popodnevne dremke.

Pogledajte još