Nazad na početnu

Trideset treća nedelja trudnoće

33. nedelja trudnoće – Učestali nadražaji, štrecanja, šutiranja i probadanja vas stalno podsećaju da je tu u vama beba. Ne brinite ako ne uživate baš u svakom trenutku vaše trudnoće. To je često iskustvo mnogih trudnica, ali se o tome ne govori baš tako često.

Vaša beba

33 nedelja trudnoceVaša beba je ove nedelje teška oko 1.900 grama i dugačka nešto više od 42 cm. Njen skelet jača, a kosti lobanje još nisu srasle, što će joj pomoći prilikom rođenja olakšati prolazak kroz porođajni kanal.

Nekada pritisak na glavu tokom rođenja bude toliko jak da se mnoge bebe rađaju sa konusnim izgledom glave. Ove kosti neće očvrsnuti sve do ranog odraslog perioda, tako da tkivo i mozak mogu zajedno da se razvijaju tokom detinjstva.

Bebina pluća još više sazrevaju u ovoj nedelji. Njen maleni organizam proizvodi sufraktant koji pomaže da njeni disajni putevi budu otvoreni i da ne otkažu.

Amnionska tečnost koja okružuje bebu, u ovo vreme otprilike dostiže svoju najveću zapreminu. Sada ima oko 1 litre ove tečnosti i ona stvara toplu i sterilnu sredinu u kojoj beba pliva. Količina amnionske tečnosti je pokazatelj koliko dobro rade bebini bubrezi. Oni bi trebalo da proizvode oko 500 ml dnevno u ovoj fazi trudnoće.

Smanjen prostor u materici onemogućava bebu da se kreće slobodno kao do tada, pa pokreti postaju jači.

Trudnoća u 33. nedelji – Vaše telo

Beba zauzima sve više prostora u stomaku. Aktivnosti, koje ste pre sa lakoćom radili, sada sve teže obavljate. Pronaći lak položaj za sedenje i spavanje postaje više od izazova. Možda ćete da osetite i bolove ili čak gubitak osećaja u prstima, zglobovima i šakama. U zglobovima se zadržava tečnost, što može povećati pritisak u kanalu kosti u zglobu. Nervi koji prolaze kroz ovaj kanal mogu biti pritisnuti, stvarajući obamrlost, pulsirajući ili bol koji peče. Pokušajte sa nošenjem podloge za stabilizaciju zgloba ili ispod ruke stavite jastuk dok spavate.

U ovoj fazi trudnoće možete primetiti curenje urina ili inkotinencija. To je češća pojava kod žena kojima ovo nije prva trudnoća. Može se desiti da mala količina urina iscuri iz bešike kada se smejete, kijate, kašljete ili podižete nešto teško. To je čest problem pred kraj trudnoće. Nekim trudnicama je potrebno da nose uloške kako bi izbegle neprijatnosti. Vežbe karličnog dna jačaju mišiće koji podupiru bešiku.

U ovoj nedelji možete osetiti još Brakston Hiks kontrakcija. One su način na koji priroda izvodi praktične vežbe za porođaj. One takođe pomažu da se stvori priliv krvi bogate kiseonikom u placentu. Zbog tih kontrakcija ne treba da brinete, osim ako su propraćene bolom, redovne su ili gubite tečnost kroz vaginu. Promena polžaja ili zagrejan peškir će uglavnom pomoći da se one smire.

Saveti za 33. nedelju trudnoće

Neke namirnice mogu loše uticati na varenje i gorušicu, i zato treba da izbegavate začinjene, ljute i obilne obroke. Mleko, jogurt i sir mogu da smire gorušicu.

Trudite se da odlazite u krevet u neko određeno vreme kako bi vaš organizam znao kada je vreme za odmor. Izbegavajte kofein ili čokoladu u popodnevnim i večernjim časovima, i nemojte vežbati posle 16h.

Uživajte u bebinim pokretima. Možda vam je sad to teško razumeti, ali mnoge žene posle porođaja kažu da im nedostaje osećaj mrdanja bebe u stomaku.

Pogledajte još