Deca manire uče od roditelja

01/05/2023 15:23

Deca manire uče od roditelja

 

U kakve ljude će deca odrasti, u velikoj meri zavisi od roditelja, od načina vaspitanja i manira kojima su naučena. Deca upijaju sve, često oponašaju roditelje i ulaze u uloge odraslih.

Naučnici su sproveli istraživanje koje pokazalo sve ređu upotrebu fraza “hvala”, “izvinite”, “molim”, kod dece.

Naučite dete manirima

Stručnjaci savetuju da naučite dete lepom ponašanju i predstavljaju nekoliko načina na koje možete da se oslonite.

Ne dozvoljavajte da kometarišu fizički izgled

Deca su najbolji kritičari, tako kažu. Ali takođe, deca jasno kažu sve što im je na umu, što često može dovesti i do neprijatne situacije. Bitno je da objasnite detetu, šta je socijalno prihvatljivo, odnosno da komentari koji se tiču fizičkog izgleda, mogu biti uvredljivi, kao i da smo svi različiti i da je to sasvim u redu.

Nije teško reći “hvala”

U pitanju je fraza koju je očigledno najteže izgovoriti. Naime, od velikog je značaja po vaše dete, da ga naučite da bude zahvalno. U kakvoj god situaciji da je reč, izgovoriti “hvala”, lep je manir, a deca moraju naučiti da uzvrate na tuđu dobru volju, poklon, naklonost i ljubaznost.

Ukazati poštovanje

Odrasli, stariji članovi porodice, pa i oni koji to nisu, predstavljaju deo našeg društva, a bake i deke deo odrastanja svakog deteta. Ukazati im poštovanje i saosećajnost izuzetne su vrline, koje treba gajiti kod dece, kako bi jednog dana poštovali i druge osobe.

Naučite ih kako da oslovljavaju druge

Možda je deci zanimljivo da jedni druge, u toku igre ili u školi dozivaju sa “hej” ili “ti”, ali ovo nije najbolji način obraćanja. Koliko god to bilo simpatično roditeljima u nekom periodu, ovakav način obraćanja treba iskoreniti. Podstaknite dete da se obraća drugima tako što će ih oslovljavati po imenu. Na taj način iskazuju određeno poštovanje, dok se u obraćanju sa “hej, ti”, ogleda nepoštovanje, manjak manira i nevaspitanost. яндекс

01/05/2023 15:23

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments