Građansko vaspitanje ili veronauka?
Povezane objave
Čini se da je pohađanje veronauke, kao i građanskog vaspitanja, dobilo svoj upitnik sa smenom generacija i razvojem društva uz kontinuiranu debatu javnog mnjenja.
Da li su ova dva predmeta svrsishodna i zašto?
Veliku polemiku je 2001. godine izazvalo vraćanje veronauke u naše škole i uvođenje građanskog vaspitanja po prvi put. Šta se desilo od tada do danas?
Građansko vaspitanje i veronauku pohađaju osnovci i srednjoškolci, birajući između jednog ili drugog svake školske godine – to je ono što se nije promenilo.
Pored toga što je većina dece relativno ravnodušna prema oba predmeta, jedan od njih uvek je predmet neke diskusije, a fokus je na načinu na koji se oni izučavaju.
Prema predavačima građanskog vaspitanja, ono bi trebalo da postoj upravo zato što traži otvorenost za stalno učenje, dok se za veronauku veruje da sama po sebi utiče na jedan broj dece tako što ciljano kreira jedne te iste ideje i stavove.
Šta kažu roditelji?
“Da se ja pitam ni jedno od ova dva ne bi bilo predmet. Pogotovo ne za ocenjivanje (…)”.
“I ja sam,kao i većina ovde bila zgrožena tim da moram da biram između dva predmeta koja po meni nemaju veze sa školom (…)”.
“Ni jedan ni drugi.. Mogu na tri strane da obrazlažem (…)”.
“Nažalost mnoga deca ne nauče u porodici osnovne elementarne stvari iz hrišćanstva. A te osnovne stvari spadaju u opštu kulturu. Veronauka nikog ne tera da postane vernik (…)”. (ringeraja.rs)
Ovo su komentari roditelja od pre samo tri godine.
Kakve priče vam deca danas prepričavaju sa ovih nastava i kakvo je vaše mišljenje o njihovom uticaju na razvoj ličnosti u periodima kada se pohađaju?
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*