Šta je dijastaza?

14/06/2021 15:12

Šta je dijastaza?

Jedna od tri žene ima problema sa tkz.trudničkim stomakom dugo posle porođaja. Mnoge ni ne znaju šta je urok ili zašto im se dugo zadržao izgled trbuha kao posle porođaja. Iako nije retko mnoge ne znaju da to stanje ima naziv – dijastaza. Odnosno, stanje u kojem su razdvajeni stomačni mišići.

Zašto se javlja?

To stanje – dijastaza najčešće se javlja u kasnoj trudnoći ili posle porođaja, Nastaje kao posledica razdvajanja stomačnih mišića. U trudnoći mišići trpe ogroman pritisak. Pa ponekad svoj oblik ne mogu da zadrže prednji trbušni mišići ne mogu da zadrže svoj oblik. Uz to, hormonski procesi doprinose promenama koje utiču na vezivno tkivo.  I sve to zajedno dovodi do razmicanja mišića koje se stručno naziva – diastasis recti abdominis.

Stručnjaci još objašnjavaju da kada se mišići razdvoje (trudnoća i porođaj), materica, creva i drugi organi nemaju pravu potporu koja im pomaže da ostanu na pravom mestu. I zbog toga nastaje izbočina u obliku kupe, koja je karakteristična za ovo stanje. Osim ove manifestacije mogu se javiti i drugi simptomi koji ukazuju da je prisutna dijastaza a to su:

  • bol u donjem delu leđa
  • otežano disanje
  • teškoće pri kretanju
  • naduvenost i konstipacija
  • bol tokom seksualnog odnosa
  • pojava hernije

Test za dijastazu OVDE

Statistika kaže da se dijastaza češće javlja kod višerotkinja, porodilja starijih od 35 godina, u slučajevima kada su bebe velike u trbuhu, kod krupnijih trudnica…Kako bi se pomoglo telu i mišićima, stručnjaci savetuu da se u slučajevima dijastaza većeg obima nosi pojas, ali ne i kod lakših slučajeva kako se ne bi uskratila aktivnost mišića.

saznajte još i: Vežbe i kalorije: ko je su najdelotvornije?

Kada su vežbe u pitanju, pre početka treninga, trebalo bi se posavetovati sa lekarom i trenerom, i nikako osmišljavati treninge na svoju ruku. Treba znati da bi trebalo izbegavati vežbe koje zahtevaju naprezanje i istezanje, podizanje teških stvari, ali naglo ustajanje iz sedećeg položaja. Uobičajene vežbe kao što su trbušnjaci, različite vrste sklekova, čučnjevi… mogu pogoršati stanje.  Fitnes stručnjaci toj listi dodaju i vežbe  koje se rade na kolenima i laktovima.

Kako bi se sprečila pojava dijastaze trebalo bi redovno vežbati pre i tokom trudnoće. Iako niko ne može da garantuje da to ove pojave neće doći može se smanjiti njen obim. Za prevenciju dijastaze treba jačati duboke mišiće stomaka (transversus abdominis), tzv. stabilizatora trupa.

U nastavku pogledajte vežbe koje mogu da se rade posle porođaja:

14/06/2021 15:12

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments