Kada je pravo vreme za prvi mobilni telefon?
Povezane objave
Roditelji ne mogu biti sigurni u odgovor na ovo pitanje, čak su većim delom i „sluđeni“, jer i ukoliko se opiru, gotovo da ne postoji vršnjak sa kojim se dete druži, a da ne poseduje mobilni. Kako se izboriti i kako objasniti detetu da još nije vreme za to?
Po neka deca već u predškolskom imaju svoj mobilni telefon, doduše „nasleđen“ od roditelja, ali imaju, dok već u prvom razredu poseduju svoje telefone i ponosno se hvale njima u parku, umesto da se igraju starih dobrih igara.
Da li je u pitanju pomodarstvo roditelja ili pritisak promena?
Istraživanja pokazuju da 51% nemačke dece uzrasta od šest do 13 godina poseduje mobilni telefon. U ostatku Evrope, u studiji koja je objavljena 2015. godine, 46% dece uzrasta od devet do 16 godina poseduje mobilni telefon. Studija je obuhvatila 3.500 dece u Belgiji, Danskoj, Irskoj, Italiji, Portugalu, Rumuniji i Velikoj Britaniji.
Bez obzira na ove statističke podatke, ne možemo sa sigurnošću da ih koristimo kao reper, jer postoje određene kulturološke razlike. Dakle, niko nema jasan odgovor kada je pravo vreme.
Američka akademija pedijatara dala je predloge da deca pre druge godine ne bi trebala da se izlažu ekranima, dok deca od dve do pet godina mogu maksimalno sat vremena dnevno da provedu ispred ekrana. Bez obzira na godine, savetuju da nikako ne koristite ekrane kako biste smirili dete i nikako sat vremena pre spavanja.
Čini se da bi roditelji trebalo da rade po sopstvenom nahođenju. Šta to znači?
Jasno je da aparati zrače, da mogu da izazovu zavisnost i da ih ne bi trebalo koristiti kao zamenu za igru, ali ne bi trebalo ni bežati od tehnologije, već je maksimalno iskoristiti. Rigidno shvatanje i postavljanje otpora prema svim promenama može dovesti do toga da vršnjaci izopšte dete iz društva, a može dovesti i do drugih promena po ličnost i razvoj deteta.
Shvatite tehnologiju kao malu prednost koje su nam promene donele, ograničite korišćenje i u tome budite dosledni.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*