Pet faza rasta
Povezane objave
Program koji roditelje uči i vodi kako bi otkrili svoje stare i nove sposobnosti i kako bi postali dobri vodiči svojoj deci, sastoji se od pet faza. Kroz ovaj program roditelji prolaze iskustveno te stiču kompetenciju za rad sa decom.
Samospoznaja
Ponovo upoznavanje sebe svojim vrednostima. Setimo se onog što smo voleli da radimo i onog u čemu smo uživali i prepustimo se tome. Bilo da su to hobiji, sport, čitanje, učenje ili druge aktivnosti, i naša deca će biti fascinirana našom posvešćenšću i usmerenošću. Dobro je da nas deca vide kako se prepuštamo nekoj aktivnosti koju volimo.
Potom obratimo pažnju šta deca vole i žele. U čemu su dobra. Podržimo ih i prepustimo tome, hrabrimo ih, hvalimo i podstičimo. Sport je odlična alternativa sedenju kraj kompjutera, umetnost budi kreativnost toliko važnu u svakoj karijeri današnjice, muzika ih zabavlja, relaksira i opušta. Nema dve iste osobe na svetu, u tome je i čar.
Upoznavanje sa svetom kakav je danas
Ovaj korak nam pomaže da se upoznamo i shvatimo svet kakav je danas i novi koncept karijere, koji podrazumeva dozivotni rast i razvoj potencijala na poslu i van njega. Bitno je da u novom svetu naučimo da uočimo i prepoznamo informacije i prilike koje su nama važne za lični razvoj kako bi od sebe napravili svrsishodnu i funkcionalnu jedinku. Da budemo u toku sa novonastalim prilikama i naučmo decu kako da dođu do informacija koje su ima značaje i kako da te informacije koriste za rast i razvoj umesto pukog prilagođavanjapromenjivom svetu rada, jel tako mogu izgubiti svoj fokus i individualnost.
Svet koji se dana s brzo menja mesto da nas plaši treba da nam bude nepresušni izvor materijala i mogućnosti za lični razvoj ukoliko naućimo da koristimo informacije i zauzmemo stav da je sve prilika. Isto to treba da probudimo kod svoje dece.
Vizija
Kada smo se upoznali malo bolje sa samim sobom i sa karakteristikama promenljivog sveta i koncepta karijere možemo i da kreiramo sopstvenu viziju u skladu sa onim što nam je važno i kako želimo da vidimo sebe u budućnosti. Ona treba da bude čarobna i da nas motiviše.
Deca mogu da nacrtaju sebe kako se vide u budućnosti a mi možemo da crtam sa njima. Svoju profesiju ne treba da definišu nego bi trebalo više da ih usmeravamo ka tome šta će umeti, znati,gde će se nalaziti, kako će se osećati, ko će se nalaziti oko njih.To je šira slika onoga što žele da budu kad porastu u okviru zanimanja jel je širi pogled potreban. Svake godine nastaju nova zanimanja i obrazovni smerovi iz potrbe sveta te dete ne treba da definiše profesiju već opis zanimanja kako bi se bolje našlo u promenama..
Donošenje odluka
krajnji cilj je upravljanje sopstvenom karijerom.Donošenje odluka je veština koja se uči od malena. jak bi bilo dobro da ponekad i kad sami donesemo odluku sebi ponovimo“Ja sam to hteo-la“. Isto tako decu treba da navedemo da odlučuju, da im prerpuštamo neke odluke pa makar i pogrešili. Samo tako će naučiti da odlučuju.
Preduzimanje akcije
U ovoj fazi je ključno strpljenje. Da ne žurimo. Sve će se desiti onda kad treba da se desi. Do tad ne treba sedeti skrštenih ruku nego uživati u procesu, sprovodeći učestale, svrsishodne akcije.
Upravljanje vremenom je veština budućnosti i nikako ne znači da treba više da radimo, baš naprotiv, da imamo više vremena da se bavimo suštinskim aktivnostima.
Kad prođemo svaku od ovih pet faza shvatićemo koja nam je najkritičnija i na kojoj treba da radimo. kroz rad sa decom pokazaćemo im kako ih razumemo, podržavamo na putu i izazovima koje prevazilazi i koje je odabralo, roditelj postaje voditelj svom detetu .
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*