Nahranite bebin mozak tokom trudnoće

12/12/2017, 14:35

Nahranite bebin mozak tokom trudnoće

Dokazano je da neke namirnice pozitivno utiču na kasniju memoriju i kapacitet učenja kod bebe. S druge strane, neka hrana može da uspori razvoj mouga. U nastavku otkrijte šta da jedete, a šta da izbegavate.

Vitamini

Prenatalni vitamini, koje vam je preporučio lekar, balansiraju nutrijente koji su potrebni bebi, poput vitamina B12 koji stvara eritrocite, vitamina C koji utiče na stvaranje kolagena, te cinka koji poboljšava razvoj mozga. Ukoliko vam pak suplementi smetaju i izazivaju mučninu, nutrijente uzimajte iz hrane.

Proteini

Proteini su potrebni kako bi se kod deteta razvile ćelije i počelo lučenje hormona. Savetje da u toku trudnoće povećate unos proteina za 10%, a uz mleko i mlečne prouvode, izaberite i meso, poput govedine.

Pogledajte još: Saveti za trudnoću po nedeljama

Omega 3 masne kiseline

Poznato je da ove kiseline utiču na rad i razvoj mozga, pa ih, tokom trudnoće, nemojte zaboraviti. Studija Harvardske medicinske škole pokazala je da su bebe žena koje su u drugom tromesečju jele više ribe, kasnije pokazivale bolje rezultate na testiranjima. Omega 3 masne kiseline možete uzimati i preko suplemenata, ukoliko ne volite ribu.

Voće i povrće

Ove namirnice prepune su antioksidanata koji štite tkivo mozga kod bebe u stomaku. Ne zaboravite da pre konzumiranja, dobro operete voće i povrće, kako ne bi došlo do eventualnog trovanja.

 

Gvožđe

Veoma često dešava se da tokom trudnoće, žene postanu anemične, usled nedostatka gvožđa. Kako do ovoga ne bi došlo, u ishranu ukključite namirnice bogate gvožđem poput zeljastog povrća, mahunarki, piletine i govedine.

Povezane objave

12/12/2017, 14:35