Kako pobediti stres i sprečiti uticaj koji ima na zdravlje porodice?

17/12/2018, 09:28

Kako pobediti stres i sprečiti uticaj koji ima na zdravlje porodice?

Povezane objave

U modernom dobu, stres predstavlja sastavni deo života i od velike je važnosti pronaći način za njegovo suzbijanje.

Stres i napetost koju osećamo, prenosimo i na članove porodice.

Pobedite stres i zaštitite mališane

Stres može da nastane usled raznih razloga, a isto tako i da se manifestuje na brojne načine.

Deca upijaju

Deca su kao mali sunđeri, upijaju sve, čak i ono što nije izrečeno. Naime, oni lako detektuju stres i mogu se ponašati jednako. Ukoliko ste pod stresom, postoje velike šanse da će i vaše dete postati nemirno.

Efekti predporođajnog stresa

Stručnjaci ističu da čak i stres u trudnoći može uticati na razvoj bebinog mozga, pa čak i na njegove gene.

Ako žena doživi značajan stres u trudnoći, hormoni stresa, poput kortizola, utiču brzo i jako na placentu, što može prouzrokovati ADHD sindrom kasnije u životu deteta.

Kako se boriti sa roditeljskim stresom?

Stručnjaci navode da najbolji lek predstavljaju ljubav i naklonjenost, koju treba pokazati detetu. Naime, studije su pokazale da je korigovanje stresa sledeća stvar koju morate uraditi.

Stres je deo svakodnevnice. Pojedini ga doživljavaju u velikoj meri, dok ga drugi doživljaju u manjim količinama s vremena na vreme. Međutim, stres je veći ukoliko osoba proživljava velike životne promene – trudnoću, gubitak voljene osobe, promenu posla itd.

Studije su takođe pokazale i načine za borbu protiv uticaja stresa na porodicu i njene najmlađe članove.

Duboko disanje

Disanje je najvažnija stvar na koju treba da se koncentrišete kada ste pod stresom. Naučite mališane da i sami zastanu sa vama i duboko udahnu nekoliko puta. U pitanju je prosta vežba koja se pokazala kao delotvorna.

Otvoreni razgovori

Skupljanje osećanja nije zdravo. Naime, nagomilavanje stresa u sebi može izazvati pucanje i gubitak kontrole u svakom trenutku.

Kada ste pod pritiskom, pokušajte to i da verbalizujete. Recite detetu da ste pod stresom i objasnite mu da se ljudi ponekad tako osećaju ali da postoji rešenje za sve. Pokažite mu kako se rešavate stresa, na primer uz pomoć fizičke vežbe i zamolite dete da vam se pridruži. Održavajte razgovor jednostavim i u skladu sa godinama deteta. Deca ne treba da nose vaš stres sa sobom, međutim oni mogu razumeti da je to normalna stvar.

Brinite o zdravlju

Neka vam prioritet bude vaše zdravlje! Brinite o sebi i o svom zdravlju.

Dobar san

Koliko je san važan, poznata je stvar, zato spavajte koliko god je moguće. San ima velike benefite za duh i telo.

Trening

Vežbajte dvadeset minuta dnevno. Dokazano je da fizička aktivnost utiče na stres. Kućni poslovi i dnevna šetnja na vazduhu, takođe su dobar izbor.

Ishrana

Važno je da gorivo vašem telu bude prava hrana koja podiže nivo energije. Izbegavajte rafinisane šećere, slatke napitke i hranu prepunu trans-masti. Unosite dosta vode, povrća i voća. Takođe, obezbedite dovoljnu količinu proteina u organizmu.

Razgovor sa stručnjakom

Ukoliko ne želite da se vaš stres širi, porazgovarajte sa psihologom ili savetnikom.

Povezane objave

17/12/2018, 09:28

Komentari:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*